شیخ نعیم قاسم: افسار دشمن را می‌گیریم | هشدار جدی حزب‌الله به شهرک نشینان | برنامه ۳ مرحله‌ای اسرائیل برای نابودی مقاومت-راهبرد معاصر
ادعای جدید نیویورک تایمز درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران + عکس پنتاگون: یک تیم نظامی آمریکا برای راه اندازی سامانه تاد وارد اسرائیل شد رسانه طالبان: داعش به دنبال بدنام کردن اسلام است «حیفا» جایگزین شهرسوخته شمونه می‌شود! مجتبی امانی در دیدار مخبر: بزودی به لبنان باز می‌گردم آغاز رزمایش مشترک روسیه و پاکستان عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است ایران: به هیچ وجه در طراحی، تصمیم گیری و اجرای عملیات ۷ اکتبر نقشی نداشته‌ایم سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا فردا در اسرائیل مستقر می‌شود نتانیاهو: به حزب‌الله در سراسر لبنان حمله خواهیم کرد ضربات موشکی سنگین حزب‌الله | «بن‌گوریون» تعطیل شد تحریم‌های ضدایرانی انگلیس به بهانه حمله موشکی ایران به اسرائیل گفتگوی وزرای خارجه ایران و چین پیرامون آخرین وضعیت تحولات منطقه بیانیه حزب‌الله لبنان درباره عملیات کوبنده و مرگبار خود به پادگان گولانی حزب الله از ۳ عملیات دیگر خود خبر داد / رکورد ۳۲ عملیات در یک روز

شیخ نعیم قاسم: افسار دشمن را می‌گیریم | هشدار جدی حزب‌الله به شهرک نشینان | برنامه ۳ مرحله‌ای اسرائیل برای نابودی مقاومت

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان رژیم صهیونیستی را خطری برای منطقه و جهان توصیف و تاکید کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در نهایت این رژیم را شکست داده و ریشه کن خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 15
کد خبر: ۲۶۰۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود تاکید کرد: اسرائیل و طرف‌های پشت سر آن در حال جنگ و کشتار هستند و ما در شرایطی هستیم که باید موضع گیری کنیم.

وی تاکید کرد: حزب‌الله در نهایت رژیم اشغالگر را شکست خواهد داد.

شیخ قاسم افزود: اسرائیل، رژیم غاصبی است که بر قتل و آواره کردن استوار است. اسرائیل برای جهان و منطقه یک تهدید به شمار می‌رود و فقط به فلسطین اکتفا نمی‌کند.
وی افزود: امید ما به پیروزی هیچ حد و مرزی ندارد. ما توسط فرمانده بزرگ، سید حسن نصرالله تربیت شده‌ایم. مواضع آن شهید دستورالعمل ما، کلماتش نور مسیر ما و سخنانش، جهت استوار مسیر حرکت ماست.

شیخ قاسم ادامه داد: نمی‌توان لبنان را از فلسطین و منطقه جدا کرد؛ روح نصرالله هم برای دشمن وحشت‌آفرین و دستورات او همچنان در حال اجرا شدن است و در نهایت با شکست دشمن، آنها را از سرزمین‌مان ریشه‌کن خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی با هدف رساندن پیامی به جهان به مناسبت ۷۵ سال اشغال، قتل عام و حملات صورت گرفت. این عملیات، حق مشروع فلسطینی‌ها و همه همراهان آنهاست؛ نه لبنان و نه منطقه را نمی‌توان از فلسطین جدا کرد و اشغال لبنان جز با مقاومت پایان نیافت؛ دشمن صهیونیستی ۲۲ سال در لبنان بود و تنها با مقاومت خارج شد.

وی تاکید کرد: آمریکا و اسرائیل شریک هم هستند. آنها فقط می‌گویند جنگ را متوقف کنید و اجازه بدهید تا شهرک نشینان بازگردند ولی از اصل موضوع صحبت نمی‌کنند و اصل مشکل اینجاست که اسرائیل، سرزمین فلسطینیان را اشغال کرده است.

شیخ قاسم در ادامه تاکید کرد: ما به مقاومت خودمان ادامه خواهیم داد و حمایت ما از فلسطین ۲ هدف دارد؛ نخست پایان دادن به اشغالگری و دوم جلوگیری از شهرک سازی است.

وی ادامه داد: ایران هم از فلسطین حمایت می‌کند تا آزاد شود. شهید سیلمانی عزیز تلاش کرد تا منطقه و جبهه مقاومت را در برابر صهیونیست‌ها تقویت کند؛ ما با یک پروژه ایرانی روبرو نیستیم، بلکه با یک پروژه فلسطینی با حمایت ایران، یمن و نیرو‌های مقاومت برای آزادی فلسطین روبرو هستیم.

برنامه ۳مرحله‌ای اسرائیل برای نابودی مقاومت

شیخ قاسم همچنین تاکید کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد مقاومت را نابود کند و به همین منظور صهیونیست‌ها در ۳مرحله وارد میدان شدند؛ مرحله نخست، زدن فرماندهان بود و در مرحله دوم به دنبال ریشه کن کردن حزب‌الله و در نهایت آلت دست کردن حاکمیت و دولت لبنان هستند.

وی تاکید کرد: لبنان نیز جزئی از پروژه اشغالگری صهیونیست‌هاست و اشغالگران جز با مقاومت از این سرزمین خارج نخواهند شد. اگر آمریکا، این شیطان بزرگ نبود، اسرائیل نمی‌توانست اینگونه عمل کند. آنها به‌دنبال خاورمیانه جدید هستند.

شیخ نعیم قاسم اضافه کرد: قتل‌عام اسرائیل با حمایت آمریکا، نشان از شراکت آنها در پروژه خاورمیانه جدید است و از ما خواسته شد که ۱۰ کیلومتر از مرز‌ها عقب‌نشینی کنیم تا جنگ متوقف شود، اما ما بر توقف جنگ در غزه تاکید داریم.

شیخ نعیم قاسم افزود: درست است که ما از ضرباتی که دریافت کردیم، رنج‌هایی را متحمل شدیم، اما آنها نتوانستند گام اول را بردارند. رژیم اشغالگر عامدانه نیرو‌هایی از ارتش لبنان و یونیفل را به قتل می‌رساند و عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیسا‌ها و کاروان‌های حامل کمک‌ها را منفجر می‌کند.

وقتی اسرائیل از نیرو‌های یونیفل خواست (از خاک لبنان) بیرون بروند، سازمان ملل و کشور‌های غربی کجا بودند؟ قطعنامه‌های بین‌المللی کجا هستند؟ ما کسانی خواهیم بود که افسار دشمن را به دست خواهیم گرفت و آن را به لانه‌اش بازمی‌گردانیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: ما از دو هفته پیش در یک جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی قرار داریم؛ رزمندگان ما با نظامیان صهیونیستی در مکان‌های مختلفی درگیر هستند و آنچه که برادران ما در طول دو هفته گذشته در میدان به دست آوردند فراتر از پیش بینی ما بود.

وی همچنین گفت: جوانان ما منتظر هستند تا درس بزرگی به ارتش رژیم صهیونیستی بدهند؛ رژیم اسرائیل در هفته اول متحمل بیش از ۱۵۰ مجروح شد و خود رژیم نیز به این موضوع اعتراف کرده است.

این مقام حزب الله لبنان تاکید کرد: اگر با اسرائیل مقابله نکنیم، به اهداف خود دست خواهد یافت. ما شرافتمندانه مقاومت و مبارزه می‌کنیم، اما رژیم اشغالگر وحشیانه اقدام به کشتار زنان و کودکان و افراد مسن می‌کند؛ چراکه پروژه آن ویرانگری است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: راه رسیدن به آزادی سرزمین، پایداری مقاومت و حمایت ملت از آن است؛ چراکه"اسرائیل هرچه که می‌خواهد انجام می‌دهد و به هیچ قطعنامه بین‌المللی پایبند نیست.

نعیم قاسم تصریح کرد: از ۱۷ سپتامبر گذشته، از مرحله پشتیبانی از غزه وارد مرحله مقابله با جنگ اسرائیل علیه لبنان شدیم و آنچه مقاومت در میدان نبرد طی دو هفته به دست آورده، فراتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت. ماموریت مقاومت، تعقیب دشمن و اجرای عملیات علیه آن در هر مکانی است که وارد آن شود.

وی ادامه داد: حدود یک هفته است که تصمیم به اجرای معادله وارد کردن ضربات دردناک به دشمن گرفتیم و موشک‌های مقاومت به حیفا و بعد از آن رسید. ما هر نقطه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی که بخواهیم و هر نقطه‌ای را که مناسب ببینیم هدف قرار خواهیم داد؛ طوری که موشک‌ها و پهپاد‌های ما به تل آویو نیز رسیده است و اسرائیل، روز یکشنبه اعتراف کرد که صد‌ها مجروح و زخمی داشته که قطعا (آمار تلفات واقعی) بیشتر از اینها بوده است.

هشدار جدی به صهیونیست‌ها و شهرک نشینان

شیخ نعیم قاسم در این باره اضافه کرد: از آنجایی که دشمن تمام لبنان را هدف قرار داد، ما حق داریم هر نقطه از دشمن را هدف قرار دهیم و نقطه‌ای را که مناسب بدانیم انتخاب خواهیم کرد. ارتش دشمن و مراکز و پادگان‌های آن را هدف قرار خواهیم داد و راه‌حل آن، آتش‌بس است؛ ما از موضع ضعف صحبت نمی‌کنیم و اسرائیلی‌ها نباید اظهارات مقامات خود را در مورد توانایی‌های ما باور کنند؛ باید بدانند که مقاومت شکست نمی‌خورد، زیرا مالک زمین است، ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب‌الله با وجود ترور‌ها همچنان قدرتمند است.

وی همچنین خطاب به صهیونیست‌ها خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل، توقف جنگ است و رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد ادامه بدهد ما هم ادامه می‌دهیم. پس از آتش بس بر اساس توافق غیرمستقیم، شهرک نشینان می‌توانند به شمال فلسطین اشغالی بازگردند، اما اگر جنگ ادامه پیدا کند شهرک‌های صهیونیستی که امکان سکونت ندارند بیشتر خواهد شد و شهرک‌های دیگر در دایره خطر قرار می‌گیرد.

شیخ نعیم قاسم خطاب به رزمندگان حزب‌الله نیز گفت: شما گوهر‌های جهاد، مظهر سربلندی، عزت، امید و مژده پیروزی هستید. با آنان بجنگید تا خدا آنان را به‌دست شما عذاب کند.

شیخ قاسم در پایان خطاب به آوارگان جنگ نیز گفت:‌ای مردم آواره ما! فرزندان شما در حال جنگ در میدان هستند و شما آواره شده‌اید؛ به خدا سوگند که شریف‌ترین مردم هستید و ما و شما در یک کشتی هستیم. پیروزی با صبر به دست می‌آید، اما من به شما قولی را می‌دهم که توسط رهبر ما دبیرکل حزب الله داده شده است: به شما قول می‌دهم که به خانه‌های خود بازگردید، خانه‌هایی که ما آن را بازسازی می‌کنیم و زیباتر از آنچه بودند خواهند بود./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار